Thursday, January 21, 2010

Allah yang lebih tahu

salam.....

memang benar kata2 "Allah tidak memberi apa yang kita nakkan kerana Allah nk bagi apa yang kita perlukan"..........

walaupun STAM bukan lah pilihan saya yang sebenar selepas tamat SPM,tetapi saya percaya Allah tentukan ini semua kerana Dia nak bagi sesuatu yang saya perlukan di masa depan saya kelak....mungkin agak sukar untuk saya mnyesuaikan diri dalam suasana yang semuanya menggunakan bahasa arab...(nahu nya susah nk faham)tapi saya yakin saya mampu buat........sekurang2nya macam ust.munif yang dulunya buta bahasa arab...tapi sekarang menjadi ustaz yang mampu mengajar golongan yang dahagakan ilmu agama.......dia juga salah seorang yang menyarankan kepada abah untuk saya mengambil STAM...

oh! memandangkan hari ini merupakan hari khamis dan minggu balik bagi skolah saya,ramai sahabat2 saya mengambil keputusan utk tidak lagi kembali ke sekolah pada minggu hadapan kerana terlalu tertekan dengan madah2 STAM...tapi ramai juga sahabat2 saya yang bertukar fikiran selepas mendengar syarahan free dr guru penyelaras STAM,ust ku hassan......

"klu xmoh amek stam dakpe,tp yakin ke result spm kite molek?klu result spm molek yakin ke dapat g u....??"

kata2 nilah yang mungkin membuatkan sahabat2 saya berubah hati.....bimbang agaknya....(hehehe.....agak pedas)........

hah...!!menjawab kepada persoalan ummi yg diluahkan dalam blog nya.....kakak berubah fikiran bukan sebab sape2...jangan bimbang ummi....hehe.....


p/s:imtihan start 27 jan 201o....doakan kejayaan saya......=P

No comments:

Post a Comment