Friday, January 1, 2010

pendaftaran sekolah ari nie..

salam,
agak kelakar jika saya berfikir saya akan ke sekolah dan memakai baju sekolah tika umur saya sudah menjejak ke 18 tahun..tp saya tidak perlu berfikir kerana memang saya akan bersekolah lagi tahun ini...jika diikutkan hati,saya memang mangambil keputusan utk mengambil lesen kereta memandangkan kebanyakan rakan2 saya yg akan mengambilnya awal tahun ini...tp apakan daya saya utk menolak ketentuan tuhan..siapalah saya utk meneka-neka apa yang telah ditetapkan buat diri saya....keputusan yang pada mulanya tidak pernah menjadi bahan untuk saya bergembira,akhirnya berubah..kerana saya sedar w/pun terpaksa memakai baju sekolah tetapi saya masih terpilih oleh-Nya utk menuntut ilmu yg hanya setitik cuma..keputusan ini berubah kerana desakan abah pd mulanya...abah tetap inginkan saya ke mesir bertiketkan sijil STAM w/pun mesir bukan arah tuju saya selepas ini...tapi saya sudah tidak mahu berteka-teki dengan ketentuan-Nya...

sebetulnya pada waktu2 begini saya sedang bernyanyi-nyanyian diatas katil smbil membelek2 novel kepunyaan umi setelah siap dgn tugas saya(anak dara xleh malas--kadang-kadang boleh la..hehehe)....tp ....argh...!!saya tak akan menyesal dgn keputusan ini....Ya Allah tetapkanlah hatiku...!!moga keputusan ini akan menjadikan hidup saya lebih berilmu...

Apa yg menjadi pujukan pd rajuk saya kerana x dpt m'ambil lesen kereta ialah janji rakan2 yg ingin membawa saya berjalan2 stelah mendapat lesen...Raudzah terutamanya...hehe

oklah saya tidak boleh berlama-lama dihadapan komputer ini kerana giliran umi pula yang ingin meluahkan sesuatu di dlm blognya..hehe...

p/s : dh nk pegi daftar nie....gotta go..

No comments:

Post a Comment