Thursday, April 8, 2010

ADAKAH INI UJIAN ALLAH BAGIKU?

dah lama rasanya saya biarkan blog saya....bagai layang2 terputus tali kononnya....hehe....

saya kini sudah sah menjadi calon STAM 2010.....walaupun hati saya masih belum dapat menerima sepenuhnya yang saya akan mengambil STAM akhir tahun ini...kadang2 saya fikir,saya yang keliru sebenarnya....bukan maen bagitau na-Q supaya dia kekal mengambil STAM...tapi akhirnya,saya yang terkeliru sendiri......

soalan Teacher Rahani masih lagi berlegar- legar di benak saya(chewah..!!)
"awak apply mane...??kate nak amek TESL...??"

teacher rahani merupakan salah satu guru yang rapat dengan saya...walaupun ramai yang berkongsi cerita kononnya teacher rahani seorang yang garang dan x sporting......iyelah...permata bagi kita tak semestinya permata bagi orang lain jugak kan....???
dengan tawar2 saya menjawab...

"x lah teacher...saya still kt sini...amek STAM..."

hati saya memang meronta2 dengan pertanyaan teacher...walaupun perasaan nie sebenarnya saya dah lama lontar kat lautan pasifik...ntah camane boleh tmbul semula....cinta saya terhadap bahasa arab mungkin tak sedalam cinta saya terhadap bahasa inggeris....saya tak pernah membenci bahasa arab...lebih2 lagi itu adalah bahasa syurga dan bahasa al-quran....tapi entah la.......sekarang apa yang saya harapkan ialah USTAZAH NAJWA mampu membuatkan hati saya terpaut dengan bahasa arab,...saya tahu akan ada pelbagai rintangan dalam menuntut agama allah nie...moga saya menjadi seorang yang mampu buat ummi dan abah tersenyum bangga dengan diri saya....ya ALLAH berkatilah hidupku....


p/s: cmne nak minat ngan b.arab nie.....??-somebody please leave your comments-


No comments:

Post a Comment