Saturday, April 10, 2010

kenapa susah sangat...??

beratus-ratus kali malah saya rasa beribu-ribu kali abah cuba ingat kan pada kami adik-beradik tentang pentingnya bersusah sekarang untuk bersenang nanti....tapi,ternyata adik2 saya hanya memekakkan telinga mereka....kenapa lah susah sangat nak belajar nie....bukak buku,bace je lah...nie tak.....bukak buku,mata pulak yang tutup......musykil2....

merata dulang paku serpih,mengata orang dia yang lebih..sebenarnya saya pun jenis yang macam tu gak.......asal bukak buku je mesti mata yang tertutup..entah penyakit apa ntah yang melanda kami adik-beradik...saya pun tak tahu...hehehehe.....

TINGKATAN 3
ingat lagi saya satu hari dalam perjalanan ke masjid abah nasihat kan saya supaya belajar betul2...sebagai anak sulung,tunjuk contoh yang baek untuk adik2....masa tu air mata saya memang dah mengalir....ntah la...mungkin saya terlalu sensitif waktu itu.....

TINGKATAN 5
abah terus mengingatkankan saya tentang pentingnya belajar....pentingnya jadi orang yang berilmu...saya akui saya memang terlalu malas untuk studi...harapkan cikgu mengajar dalam kelas ajelah...tu pon berapa kali mata saya tertutup....abah katakan SPM nie peluang terakhir selepas UPSR dan PMR........takkan nak kecewa lagi...??

TINGKATAN 6
abah terus-terusan menyuruh saya belajar lagi......belajar dan belajar dan belajar....!!saya dah terbiasa dengan nasihat2 abah.....kadang2 perkara yang sama saja yang diulang...iyelah,cakap sekali mane nak dengar....!tapi abah tak jemu2.....betapa nak nya anak dia berjaya....bukan sahaja di dunia tp di negeri akhirat juga....

**********************************************************

nasihat2 yang abah berikan tak mungkin akan saya lupakan...kerana tanpa nasihat abah,tak mungkin saya berada di sini...saya akan terus belajar seperti yang abah nakkan tapi bukan dalam uniform sekolah yang pastinya....hehe...


(^^,) Happy Belated Birthday to Abah..
Moga panjang umur dan dimurahkan segala rezeki buat abah~~
~~akak akan berusaha sehabis daya~~


p/s: memang dah terlambat tapi better dr tak wish langsung..!!

No comments:

Post a Comment