Saturday, June 26, 2010

kem syahadah berjalan lancar

salam memohon rahmat Allah..

24-26 jun merupakan tarikh yg amat bermakna bagi kami,pelajar2 stam thanawi dan 6 atas kerana berpeluang mengikuti kem luar dr kawasan sekolah...sebenarnya ber'kem' diluar kawasan sekolah amat susah bg kami pelajar2 thanawi,bkn tahun ini baru kami rasakan kesusahan itu,tapi dari thanawi 1 lg...........thanawi saya rasa bagai di anak tirikan oleh warga sekolah....saya juga masih bertemu dgn jawapan yang sebenar.....ade yg mengatakan result pelajar2 thanawi xgrand,ade juga yg mengatakan pelajar2 thanawi kolo
t.....dan bermcm2 lg la.......sy pon kurang pasti dgn yg sebenrnya...

sebelum tangan saya menaip sesuatu yang seakan keluar dr topik sebenar,baik saya segera sedarkan diri saya.....SEDAR!SEDAR!SEDAR!............................

hari khamis,24 jun 2010,saya dan 6 orang lagi sahabat saya masih berada di PLKP(pusat latihan kecemerlangan pelajar),Batu Rakit untuk meng'handle' satu kem dibawah Pembimbing Rakan Sebaya...memandangkan saya merupakan salah seorang ahli PRS,guru kaunselor mengamanahkan saya dan rakan2 untuk menjadi fasi......mulanya hati k
ami memang tidak bersetuju ke sana,tapi atas dasar tolong cikgu dan kesian kami ke sana akhirnya....

dan pada tarikh itu juga lah kami,calon stam akan ke sekayu...dengan rasa penat yang bersisa,kami kuatkan juga hati untuk ke sana...ber'kem' bersama2...

berapa jam perjalanan,saya kurang pasti kerana mata ini malu untuk terus melihat seawal perjalanan........heehe...tapi yg pasti,pihak ikhwan awal2 sampai dah terus terjun....adusss....macam dah berapa hari tak sentuh air...dan kami pihak akhowat ambil keputusan untuk berehat2 didalam bilik......tp dihati,allah saja yang tahu betapa rasa ingin terjun kedalam air itu membuak2...huhuhu(agak hiperbola)

oklah....rasanya tgn ini sudah penat menari2.....jd,biarlah gambar2 saja yg berbicara.... :)


akhirnya dapat juga kami merasa dinginnya air terjun sekayu....

study time..

syeikh Taha dan ustaz solihin
~menjaga pihak ikhwan~

malam terakhir kami

nasi goreng,ikan bakar,ayam bbq,jagung bakar,kueh2 dan macam2 lagi
~menjamu sambil mndengar nasyid dr ikhwan~

6 comments:

  1. itu.. kairatul ibtisam..
    kirim salam kat dia ye..
    kata kaq keen kirim salam.. he3~

    ReplyDelete
  2. i/allah.....aduss cepatnya kak keen membelek blog saya...

    ReplyDelete