Friday, June 4, 2010

::pernah diri ini bertanya::

sedang sibuk2 mengemas buku2 didalam bilik saya tiba2 terjumpa beberapa helai kertas yang pernah saya coretkan sesuatu diatasnya suatu masa dulu....jadi saya ambik kesempetan ini untuk berkongsi..walapun saya tahu ini tidak lah setanding anda2 semua....but it was a go0d try 4 mE....=)



pernah diri ini bertanya pada sekeping hati
adakah kewujudan ini
mempunyai maksud tersendiri..?
atau sekadar memenuhi muka bumi..!!

pernah diri ini bertanya pada sekeping hati
adakah kehadiran ini pernah menyakiti hati..?
atau sekadar pelengkap diri

pernah hati ini bertanya pada sekeping hati
adakah diri ini untuk diuji
atau hanya dibiarkan seorang diri

pernah
sekeping hati ini pernah menjawab

dirimu ini wujud kerna punya maksud tersendiri
untuk menjadi pelengkap diri seorang yang telah dijanji
hanya sesekali diri ini diuji
untuk mengetahui sejauh mana ketabahan hati
mungkin juga untuk menguji keikhlasan diri....

~~4.15 p.m.~~
2008




2 comments:

  1. hyper sastera ko naz...mmg ade bakat lahirkan novel...ak tunggu novel ko...hu3.ara2 dapat diskaun.

    ReplyDelete
  2. ish.....dop abeh2 wt bolox.....aku bkn sep2 jiwang pe saudara de pikir.....

    ReplyDelete