Saturday, June 26, 2010

keyakinan itu penting~~

salam..
seperti yg telah dijanjikan pada hari sebelum ini,sy ingin sekali meletakkan gambar kenangan yang mungkin tdk dpt sy lupakan...Musabaqah akhir di IMTIAZ kuala terengganu...saya dan 3 orang rakan saya(murdhiyah,pejah dan apih)telah mewakili sekolah untuk pertandingan bahas...walaupun kami semua masih baru lagi,tp kami berani mencuba...pada mulanya mmg sy tdk berpuas hati dengan pemilihan saya sebagai salah seorang drpd peserta bahas,tapi pujukan murdhiyah dan rasa kasihan saya teruskan juga dengan mengumpulkan seluruh kekuatan yang ada dalam diri saya...dan alhamdulillah kami telah melakukan yang terbaik waaupun hanya memegang title sebagai naib JOHAN....tapi saya percaya ini adalah kenangan yang terindah dalam hidup saya dan mereka ber3......moga di laen masa dapat lagi kita berada diatas pentas perbahasan...i/Allah...

di saat2 akhir,saya menerima tunjuk ajar daripada seseorang yang saya kira sebagai jaguh perdebatan dan perbahasan kerana beliau telah beberapa kali bergelar johan...tapi apa yang kurang meyakinkan saya pada saat itu adalah kata2 yang dikeluarkan...mungkin di luar kesedaran dia,tapi tak perlu sampai memperkecil-kecilkan seseorang.....sehingga sanggup mengatakan

"kalau saya masuk dopla susah gini op...?"

ikhlas saya katakan,kadang2 saya terpaksa berpura2 menjaga hati saya walaupun hakikatnya hati ini bagai disiat2...

apa2 pun saya bersyukur kerana saya dapat melakukan yang terbaek....

menteri 1 : muhammad hafiz aminuddin
menteri 2 : siti murdhiyah
menteri 3 : nurul nazirah
simpanan : amirah faizah
[kami di pihak kerajaan]



menteri pertama mencadangkan usul

debaran~~

kami telah melakukan yg terbaek..percayalah!!

seusai tugasan mencadang dan membidas hujah

teacher yang memberikan kata2 semangat
maaf tak dpt apa yg diimpikan~~

4 comments:

  1. salam...naz adakah aku yang mengeluarkan kata2 tersebut???????

    ya Allah...ade jugak k manusia gtu...
    walaupun ak xpenah memberi tunjuk ajar (kerna diri ini tak layak)mungkin ak wse ak penah kot mengeluarkan kata seakan2 begitu .....coz aku pun penah berada bersam team kamu yang bagus(baguslah coz boleh bekerjasama. bukan senang budak nawi 3 nak bekerjasama).
    kalau aku lah org tersebut....

    million of sorry to all of u.assif jiddan.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah stakat nie ko xkuarkan kate2 tu..

    ReplyDelete
  3. alhamdulillha.....weh cmner ko punyer safawi tu?ok ????

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah.....aku dpt yg senang...

    ReplyDelete