Thursday, October 21, 2010

KASIH itu di hati

assalamualaikum w.b.t




oleh kerana terlalu lama saya biarkan blog saya nie tidak diusik,hari ini,saya rasa perlu untuk saya update kan blog nie....bukan kerana ade yang menunggu2 tapi seakan ada sesuatu yang perlu saya luahkan disini hari ini....(chewah)


hari ini masih lagi di bulan oktober dan seperti yg sudah dimaklumkan sebelum ini,oktober adalah bulan imtihan SIJIL TINGGI AGAMA MALAYSIA(STAM)......dan saya adalah salah satu calon yang terpilih oleh allah untuk menghadapi imtihan ini....


tak sangka rasanya,hati yang dulunya berbelah bagi samaada hendak meneruskan atau tidak,akhirnya kuat juga mengahadapinya...disaat entry ini ditulis,saya sudah menghabiskan 6 madah dan sekarang ini 4 madah masih berbaki....pengakhirannya pada 27 oktober 2010...


entah kenapa dengan hati saya.bila menghitung hari,pasti hati ini sebak....mungkin saya yang agak emosional......tapi rupanya bukan hati saya seorang yang akan merasakan kehilangan ini...sahabat2 saya yg lain juga merasakan hal yg sama.....3 tahun bersama...macam2 rasa yang kami terpaksa lalui....sedih,gembira,sakit hati,benci,sayang,suka,duka,pahit,manis....semua nya mungkin sukar dilalui pada masa itu tapi pasti menjadi bahan yang boleh membuatkan hati saya berbunga dan sebak..wah...hebatnya pengalaman...!!mampu buat saya sedih dan rindu..!!


kalau dulu(thanawi 2)kami 18 org ukhuwah kami rapat.......sekarang lagi lah...bila angka menjadi semakin kecil.....dr 18 org ke 9 orang sahaja.....ukhuwah tu rasa betul2 ade dalam hati....




fakta kasih-sayang:-


1)saya mulakan dengan AISYAH...
~penolong kelas thanawi 3
~ade 2,3 jenis penyakit..slh satunya resdung(sbb tulah selalu bersin)
~agak keras kepala(suka ikut cakap dia)
~sep2 dungun
~gila2
~juara congkak


2)kemudian AMIRAH...
~juga mempunyai penyakit iaitu lelah(jagalah kesihatan tu..)
~agak serius bila menjalankan tugas
~sering sependapat dgn saya
~bercakap secepat kilat
~sep2 dungun jugak...!


3)diteruskan dengan ATIRAH..
~merupakan mantan YDP sesi 2009/2010
~terkenal dgn gelaran trah ydp..
~meminati watak nur amina dlm nur kasih
~sep2 dungun juga...!
~penuh dgn p'ingatan


4)kemudian SALAMA
~meminati buku2 tazkirah
~sering dipersalahkan(maaf yea)
~diterbangkan dr kuala berang
~suka menulis puisi,sajak(sep2 jiwang jugak la..)


5)seterusnya AIN...
~diberi kepercayaan mnjadi masulah thanawi 3
~mmpunyai sifat keibuan(hehe..)
~medium meluahkan perasaan
~ketawanya yg kelakar
~dr serada


6)dan ini IBTISYAM...
~suka menolong(ringan tulang)
~agak mngikut perasaan(emosional sgt)
~bencikan peraturan(seperti saya)
~mudah mengalirkan air mata
~toke air buah-buahan
~dr pulau duyung


7)ini pula FARHANA
~suka menyanyi
~suka buat suara kartun
~minat cerita korea(sampai ter'koya')
~duk KL(kampung losong)


8)terakhirnya WAN AISYAH
~agak pendiam(kalau xkenal la..)
~adik kepada salah seorang ustaz di SMAASZA
~mempunyai adik beradik yg paling ramai(12 orang)
~bangga dgn Pualu Rusa nya..
~agak serius
~adiknya yg ke 10 dipnggil allah sehari sebelum STAM




**apa yang menjadi harapan saya ialah ukhuwah yang kami bina ini akan sentiasa berkekalan hingga ke jannah-Nya........ameEn..












No comments:

Post a Comment