Friday, October 29, 2010

pengakhiran itu satu permulaan...INGAT...!!

salam memohon rahmat Allah..

saat saya menulis entry ini,alhamdulillah imtihan STAM sudah dihabiskan...lega rasanya hati ini...tak perlu lagi memikirkan soal studi...(w/pon mmg dari dulu x studi)....hehe..

akhirnya,allah gagahkan juga hati saya untuk menghadapinya,walaupun hati saya masih dalam keadaan takut yang amat sangat...saat pertama kali saya menjawab soalan STAM,saya rasakan ketakutan yang amat sgt.....kenapa..?kerana saya perlu berjaya.....!!ya....saya perlu berjaya..ummi dan abah terlalu mengharapkan...!!

saya yakin pengakhiran STAM ini merupakan satu perulaan dalam hidup saya...kerana apa...mungkin bukan masa yang sesuai untuk saya kongsikan disini....mungkin tika tiba saat yg sesuai,akan saya kongsikan......

sebenarnya kini,pelbagai perasaan yang saya rasakan...suka dan sedih bercampur baur.....suka kerana tahun depan tak perlu lagi memakai baju sekolah.....sedih kerana tahun depan,sudah berakhir zaman persekolahan yang pasti dirindui.....PASTI..!!

di hari akhir peperiksaan,sempat lagi syeikh ibrahim(ustaz arudh dan qafiyah)bergurau dengan kami..katanya :
"ممكن تسميع هذا الليل..؟؟"
kami hanya tersengih(serik dengan keadaan yang dipaksa tasmi')hehehe....
sehari sebelum imtihan untuk madah ARUDH DAN QAFIYAH,syeikh ada menyebut
:"seorang ayah mahukan anak2 nya lebih berjaya daripadanya,dan seorang guru mahukan anak2 didiknya lebih berjaya daripadanya"

apa2 pon....moga segalanya menjadi kenangan yang terindah
(~~PENGAKHIRAN ITU SATU PERMULAAN~~)


bersama syeikh muhammad taha(syeikh zoromba)

bersama pengawas peperiksaan STAM 2010




No comments:

Post a Comment