Sunday, January 9, 2011

sekolah~

salam penuh kesyukuran...

alhamdulillah hari ni saya masih ke Sekolah Rendah Bersepadu Zainal Abidin~sekolah yang Allah amanahkan saya untuk berkongsi sedikit ilmu yang Allah pinjamkan untuk saya sekejap je...takut juga ilmu yang ada,tak saya sampaikan pada yang lain...

hari ni dah masuk hari keempat saya bergelar cikgu..macam2 gelagat yang saya bayangkan sebelum saya masuk mengajar,berlaku~al-maklumlah kanak2 darjah 1,2 dan 3...di fikiran mereka hanya tahu bermain..(seperti saya dulu2)

~senang saje nak atasi mereka..bawak rotan,naikkan suara,buat muka bengis dah cukup buat mereka terdiam....

~setiap kali saya masuk mengajar,ada aje kerja yang saya berikan.....(zalim ke namanya tu?) : saya tak nak mereka kecewa nanti..

tiba2 teringat satu kisah dulu2...
saya bukan seorang yang rajin membuat kerja sekolah..senang kate memang malas..kat rumah bila ummi tanya ade homework tak,saya katakan takde (menipu la tu..-ampun ummi!)

bila kat sekolah time cikgu mula tanya kerja sekolah,naik cuak saya~macam2 denda dah saya rasa...ketuk ketampi,round padang,berdiri depan kelas memang dah terbiasa...




tapi,saya tak pernah la merasa kena denda cmni.....









p/s : ~Anas Azizi : kanak2 yang hyperaktif di kelas saya...tapi dah kurang aktif sebab saya dah suruh die jadi ketua kelas~

p/s II : saya hanya guru sementara~ganti cikgu yang tengah cuti melahirkan anak..

p/sIII : 4 Jan - 13 Jan 2011~ ini aje masa saya...saya akan rindukan kenangan nie..SERIUS..!

No comments:

Post a Comment