Tuesday, March 15, 2011

ini cara Dia tegur kita..!

assalamualaikum...
moga rahmat-Nya sentiasa di samping kita..ameen..

mungkin saya antara yang terlewat menge'pos' tentang tsunami di Jepun baru2 nie....banyak faktor saya lewatkan post saya kali nie...salah satunya kerana 'kotak ajaib' di rumah saya terpaksa di hantarkan ke 'hospital' kerana 'demam panas'..jadi saya langsung tidak tahu menahu sehinggakan seorang kenalan saya kak ckynwan minta saya doakan dia dan kawan2 di Jepun...saya fikir krn mereka sedang dalam mo0d 'final exam'..rupa2nya tsunami terburuk berlaku di sana....nasib baik Allah masih selamatkan mereka..menurut kakak tu,tsunami berlaku di timur Jepun..di Fukui(tmpat kakak tu)hanya terkena gegaran....

walau seKERAS manapun 'SUNTIKAN' Allah buat kita,saya yakin kita masih belum 'pulih' sepenuhnya...mungkin perlukan 'SUNTIKAN' yang lebih DAHSYAT...?!


GEMPA bumi mengakibat gelombang tsunami ketika melanda pelabuhan Oarai Jepun- Foto AP

DUA lelaki lari menyelamatkan diri dalam kejadian tsunami berikutan gempa bumi bermagnitud 8.9 yang melanda Sendai, Jepun, baru-baru ini. - Foto AP

KESAN kemusnahan sehari selepas gempa dan tsunami di Sendai, Jepun. - Foto Reuters
TEMBOK runtuh menghempap kenderaan di tempat letak kereta di Bandar Mito, Wilayah Ibaraki, Jepun akibat gempa bumi berukuran 8.9 magnitud melanda, hari ini. - Foto AFP

BEGINILAH keadaan di Arahama, di Bandaraya Sendai, Jepun yang dirakam satelit GeoEye sebelum (atas) dan selepas (bawah) kejadian gempa 8.9 magnitud yang mencetuskan tsunami , Jumaat lalu. Bandar pesisir pantai itu kelihatan pasir bersih yang memutih dengan deretan bangunan dan kediaman tetapi selepas tsunami ia ibarat 'padang jarak padang tekukur'. - Foto AP


( gambar ihsan Berita Harian Online )




6 comments:

  1. dekat2 kiamat dah rasanya kita ni....

    makin hari makin banyak pula bencana..bala orang buat byk dosa

    ReplyDelete
  2. betul ah...
    takut pulak rasanya~tp ttp rase ketagih nak wt dosa..

    ReplyDelete
  3. sungguh.. bile tsunami tu depan mate.. kat mane lg nak lari?

    ReplyDelete
  4. tsunama terteruk,,mungkin jugak balasan didunia

    ReplyDelete
  5. zaza>time tu taubat pon dah takde gune..
    isz>tak cukup lg pengajaran utk org yg msih belum mmpu brfikir..

    ReplyDelete
  6. teruk juga kan.p setiap kejadian 2 ada hikmahnya..

    ReplyDelete