Tuesday, April 26, 2011

selangkah ke'SANA'~

beg DAURAH

buku teks DAURAH yang colourful~

dan ini ustaz2 sepanjang 3 bulan DAURAH



janji saya pada abah dan ummi : akak akan belajar sungguh2 kali ni..!sebab akak dah jatuh 'sayang' kat bahasa syurga ini..~


p/s : insyaAllah nanti saya akan ke 'SANA' dan ini usaha saya biar tak kekok bila di'SANA 'nanti..!mohon doa kalian~

p/s II : tapi,jika tiada rezeki saya ke'SANA' , saya yakin Allah dah tentukan yang terbaik buat diri saya..kerana Dia yang jadikan saya..!haruslah Dia tahu baik,buruk diri saya..! kan..!kan..!kan..!

p/s III : dan...nanti bila dah sampai 'SANA',akan saya ceritakan dimana 'SANA' saya tu yea..! ^__^

Friday, April 15, 2011

undi itu SAHAM yang dipertanggungjawabkan di'SANA' nanti..!

assalamualaikum~

Allah~seminggu dua ni,hari saya memang sibuk..uruskan macam2 hal..dari yang kecik sampai kepada penentuan hidup saya di masa depan..semua saya uruskan dengan melibatkan ummi dan abah..abah terpaksa mintak cuti semata2 utk menghantar saya ke Kuala Terengganu..ummi pula terpaksa melupakan urusan kerjanya dirumah semata2 nak teman kan abah menghantar saya ke Kuala Terengganu~maklumlah,abah memang susah sikit nak bergerak tanpa ummi disisi (agak SWEET disitu) :)

semalam ke rusila sempena HIMAT(Himpunan Muslimat Terengganu)..Allah izinkan juga saya ke sana walau di hati amat terkilan tidak dapat ke Sarawak..!!sekali ada pengalaman 'bertandang' ke rumah2 utk mengajak mereka berada di atas perjuangan ini pasti hati jadi rindu utk menambah pengalaman itu lagi ...SUNGGUH..!

tapi,mungkin faktor usia yang terlalu 'muda' dari yang laen,saya di ketepikan dulu..maklumlah 'PEPERANGAN' kali ni lebih besar,bukan sekadar di satu DUN,tapi banyak..!

pernah saya suarakan hasrat hati saya utk bekerja memandangkan ramai sahabat2 saya yang saya lihat hidup mereka agak 'mewah'..tak perlu meminta2 utk mendapatkan sesuatu berbanding saya,kena mintak izin dulu...ini bukan satu keluhan yea..!cuma ingin juga merasa ke'mewah'an itu..~

tapi,hati saya sedikit terusik dengan kata2 ummi(mungkin ummi sudah lupa yang beliau pernah katakan ini pada saya)...ummi katakan :

"rebut 'KERJA' yang boleh dituai hasilnya di'SANA' nanti..!"


dan......YA..!sekarang saya sedang merebut KERJA itu..~
Allah,permudahkanlah...saya yakin ini :
"jika kita tolong agama ALLAH,allah akan tolong KITA.." :)

nak jugak ada 'saham' disaat ramai yang menarik2 pahala kita disana nanti~nauzubillah..!

DAN.....saya mengharapkan kemenangan di SARAWAK dan di TERENGGANU serta di seluruh MALAYSIA utk PRU13...biar islam tertegak di sini..!

p/s : selamat mengundi rakyat SARAWAK..!pastikan undi calon yang nak tegakkan islam bukan yang tumbangkan islam..!

p/s II : tengah keliru '=.= (takde kaitan dengan post nie..)