Tuesday, May 3, 2011

saya mahukan SEMANGAT...!

salam mujahadah~

hari ini merupakan hari pertama saya berDAURAH dan akan bersambung pula sehingga bulan Julai..sangka saya,cuma 2 orang akhawat yang akan mengikuti daurah ini,tapi hati agak lega bila tadi yang hadir dalam 5 orang lagi..

awal2 lagi,saya pasang niat supaya mendengar dengan penuh teliti bila berada dalam daurah ini..kerana saya bimbang duit ummi dan abah melayang begitu saja..!dan ini juga,seperti yang saya katakan dulu,persediaan saya ke 'SANA'...!

sebenarnya,saya merupakan pelajar termuda DAURAH ini..!ya..!terMUDA..yang laen ada yang baya abah,baya ummi..tapi saya agak kagum dengan semangat Pak Cik Nordin(salah seorang peserta daurah)..setahu saya ini merupakan kali pertamanya mengikuti kelas bahasa arab sebegini..tapi semangatnya yang buat saya benar2 kagum..!siyes..!saya memang kagum,...!

pak cik nordin datang agak awal dari saya walau rumahnya jauh di kerteh..dan berebut2 untuk berada di barisan hadapan..setiap apa yang tidak difahami,ditanya(hampir semua),tanpa rasa malu....semangat yang paling saya kagum,adalah ketika ustaz memberi peluang utk membaca soalan dan menjawab,pak cik nordin segera membaca dengan nada yang kuat walau bacaan yang tunggang terbalik dan belum pasti kehendak soalan..!ALLAH...~

kalau boleh,saya nak jadi macam dia..!bukan nak bertukar jantina,tapi saya mahukan SEMANGATnya..!

allah yusahhil~ =.='




p/s : besok ke Kuala Terengganu lagi..arghh..bosannya sukanya..!
p/s II : settle pasport dan borang permohonan utk ke'SANA' (^__^)

5 comments:

  1. insyaAllah, boleh..
    just tuko perangai yang lame, tabiat last minute!!
    i support u frenz..:)

    KATAKAN BOLEH PADA DIRI SENDIRI, BELIEVE URSELF!!

    ReplyDelete
  2. allahu allah~
    mmg suke yang amat buat kerja last minute..!

    moga kamu dan saya najah sentiasa!!
    Allah yusahhil ^__^

    ReplyDelete
  3. SALAM...

    KONGSI ETEK ILMU KAT 'BERDAURAH' NIII EEKK ^_^

    **DOK SUKE WAT KEJE LAST MINUTE, BUKAN KITE JEE SUSAH, ORG LAIN TURUT TERIMA SUSAH..KAN..KAN...**

    ReplyDelete
  4. kaq nazirah..moga dipermudahkan Allah ke sana ek ? Di dalam kesusahan itu Allah sertakan kesenangan dan kemudahan..Fainna ma'al 'usriyusra...!!

    ReplyDelete