Saturday, June 4, 2011

PERMUDAHKANLAH

saya rasa semua ada idolanya yang tersendiri..tak kira bagaimana rupa orang yang menjadi 'idola' itu..ya.!bergantung pada diri kita,mahu yang mana dijadikan idola...jika kita kaki novel,mungkin Sharifah Abu Saleem itu idola kita..jika kita kaki bola,tak mustahil Ronaldhino idola kita..sama halnya jika kita seorang qari,mungkin Mishary al-Afasy idola kita..

pada saya idola merupakan seorang yang kita rasa ada semangat yang luar biasa jika berhadapan dengannya..atau mungkin rasa berkobar2 utk jadi sepertinya..atau mungkin juga rasa ingin berdamping dengannya setiap masa kerana ingin selalu punya semangat yang luar biasa itu...

selain saya jadikan penghulu segala nabi sebagai idola,walau terkadang solat dilewatkan dan tanggungjawab sepeti diabaikan,masih ada lagi insan yang saya jadikan dirinya sebagai IDOLA saya..wahh..!memang 'dia' idola saya..!saya nak jadi seperti 'dia'..!

mungkin 'dia' tak pernah tahu..tapi cukuplah saya yang merasakan semangat luar biasa itu..~
moga Allah permudahkan urusan saya utk mnjadi seperti 'dia'..atau mungkin lebih dr 'dia'..xsalah kan..?
~Allah yusahhil 

6 comments: