Monday, August 22, 2011

kembara ke bumi anbiya'



Alhamdulillah wa syukru lillah kerana masih lagi diberi peluang utk terus hidup dalam 2 kenikmatan yang paling besar ; iman dan islam~

tinggal beberapa hari lagi,saya akan berangkat pergi ~

menjejak warisan para Nabi hingga ke tanah arab sana...

jika ditanya,kenapa saya memilih untuk kesana..pastilah jawapannya kerana salji..tapi itu hanya jawapan bergurau..sekadar mahu men'jeles'kan adik2 saya dan membuat kawan-kawan saya berkata " best ngat..! " dengan penuh excited~ hehe

tapi yang pastinya,saya ke sana kerana ilmu dan pengalaman~

saya tahu di Malaysia juga ada banyak kursus pengajian Islam dan Bahasa Arab..
saya juga tahu,ilmu dimana2 pun sama..

ya..!memang sama...tapi jelas berbeza...!

bukan saya maksudkan,pengajian islam di Malaysia tidak ada kualiti..!

cuma saya mahukan suasana dan pengalaman yang berbeza~saya mahu berubah..!saya mahu berhijrah..! berhijrah dari kebiasaan~

saya mahu melatih diri saya agar bisa 'hidup' dimana pun saya di campakkan~
biar jadi gunung kalau terdampar di darat atau jadi pulau andai tercampak ke laut..in syaa Allah !

kalau Allah masih izinkan saya menuntut ilmu-Nya,in syaa Allah saya bakal ke Jordan 11 September ini~

saya kongsikan disini bukan untuk membangga diri atau apa2...cuma ingin mohon doa sahabat2 utk doakan yang terbaik buat saya~doakan saya yea..!

p/s : doakan saya bukan dari golongan yang menjadi musuh Allah~nauzubillah
p/s II : saya mahu jadi seperti idola saya..!



doakan saya ^_^




10 comments:

  1. Salam, selamat bermusafir menuntut ilmu Allah bi bumi syam Jordan. Tahniah dan syabas, berjaya juga melangkahkan kaki ke bumi anbiya' walaupun bukan Mesir menjadi tempat jatuhnya kaki yang memijak. Semoga Allah kurniakan yang terbaik.

    Belajar baik-baik di negara orang. Kita adalah kita, tidak kira kita dimana.

    ReplyDelete
  2. tahniah dik!!!
    jumpe disana!!

    ReplyDelete
  3. semoga Allah permudahkan urusan kamu

    ReplyDelete
  4. Salam...kalau ada masa singgah2 la di Mesir ya..Alhamdulillah, sampai jgk sahabat2 smaasza di bumi anbiya'..

    ReplyDelete
  5. salam juni0r smaasza..mabruk dapt jejak Jordan..jeles taw..btw,mantapkan hati,tetapkn jiwa utk sel0ngkar ilmu..chaiy0k,gambatey n gud luck..

    ReplyDelete
  6. minico0per : time kaseh yea senior smaasza

    ReplyDelete
  7. salam naz...

    Alhamdulillah...semoga diberkati dan dirahmati oleh ALLAH ketika berada disana ^__^

    ReplyDelete