Wednesday, August 24, 2011

pelangi hadir tika gerimis hadir

2,3 hari ni,hati saya memang berdebar2...

takut...

ya..!saya takut..!takut yang amat~

takut saya tak mampu kuasai bahasa syurga itu dengan sebaiknya.. =.='

kawan saya,Farhana dan kak Ada sekarang sedang mengikuti kursus bahasa..bertuah mereka..Allah pilih mereka utk mantapkan bahasa arab sebelum berpijak di bumi Syam nanti..

saya..?
usah ditanya..hanya mampu mantapkan bahasa arab dengan cara saya sendiri....belek buku sendiri..terjemah sendiri..tanya org2 yg mahir sendiri...

belajar pun bila ada masa lapang...lepas subuh kejap,lepas zohor kejap..'kejap' saya..adelah 3,4 minit..bukan 3,4 jam..hehe

kadang2 saya tanyakan keadaan mereka yg sedang berkem..~
'jeles' saya..!

tapi saya yakin Allah tak pilih saya utk bersama mereka mungkin bersebab..mana mungkin adanya pelangi tanpa hadirnya gerimis.. ^^

yang penting,jika kita pilih untuk berjaya..tak kira apa keadaan sekalipun,kita akan berusaha untuk berjaya..~

doakan saya,sahabat..!






6 comments: