Thursday, February 9, 2012

jom 'paksa' diri :)

alhamdulillah~

sudah seminggu memasuki fasal thani,selepas lebih 3 minggu bercuti..
2 hari saya berjaulah sekitar Jordan dan10 hari lagi saya habiskan dengan berdaurah Bahasa Jepun..seronok,sebab dah boleh baca tulisan hiragana~

dan,fasal kali ini,saya kaut 5 madah...tambah satu lagi madah dari fasal lepas~

muaddal ketika di fasal awwal sangat tidak memuaskan hati..mungkin kerana penangan study last minute saya tu kot.. : )

dan fasal thani ni kalau saya rajin sikit,in syaa Allah muaddal akan naik...tak banyak pun,sikit jadilah...asalkan fasal demi fasal,muaddal saya naik.. ^^
malu la kalau muaddal asyik rendah je..

dan fasal ni juga saya rasakan amat seronok..mungkin kerana tidak terlalu bersama dengan Malizi yang lain..ter'paksa' berseorangan ke sana-sini..ter'paksa' bercakap dengan orang arab setiap masa..ter'paksa' buat muka tak malu nak tengok nota budak-budak arab..semua ter'paksa' dan saya kena paksa diri saya untuk naikkan muaddal tu...ye!PAKSA!


*jangan cakap 'tak boleh buat' selagi tak usaha*




p/s : [kamus] (1) fasal : sem  (2) muaddal : pointer  (3) madah : subjek  

6 comments:

  1. saya pun kena usaha nak naik kan muaddal saya...kena paksa diri...

    jgn cakap "tak bole wat" selagi x usaha...

    ReplyDelete
  2. ***Tukar ar jam tu kpd waktu Joden atau letak dua2 sekali...

    Moga sem kali ni akan lebih berusaha dan lebih berjaya.Kalau 'orang tu' boleh dpt anugerah p**g***a,boleh dpt A flat,Boleh dpt B dlm bnyk subject SPM,yg kalau masa dulu dkira A1.Takkan ar anak Nazir dok leh...Tentu 10 kali lebih boleh...ork...ork...ork...InsyaALLAH.

    ReplyDelete
  3. bittaufiq wannajah...Semoga dipermudahkan segala urusan olehNYA..:D

    ReplyDelete
  4. naz..:) chaiyok..moga Allah permudahkan urusanmu diperantauan~menuntut ilmu itu satu keperluan dalam diri, jadikan ia sebagai bekalan untuk matlamat akhirat kita, bittaufiq wannajah ya habibati~

    ReplyDelete